Wie man ein Beiboot schleppt

Wie man ein Beiboot schleppt

 
 

Naravno, možete jednostavno namjestiti konop na prednji prsten za vuču i ploviti kao i obično, i najvjerojatnije neće biti problema, ako plovite 100 m od jednog kraja marine na drugi. Kada je u pitanju vuča na veće udaljenosti na otvorenom moru, vuča postaje od velike važnosti, jer se vrlo brzo može dogoditi da vas umjesto na čamcu na kraju konopa čeka prazan kraj.

Kako vuči čamac? Kako je pravilno, kako pogrešno?
 

1) PRIMITIVNA VUČA: To je najgori oblik vuče i može se koristiti samo u slučaju plovidbe do 5 km/h na mirnoj vodi i na kratkim relacijama s neposrednim nadzorom. Povećanjem brzine čamac može izgubiti stabilnost i početi se njihati, što može uzrokovati uništenje prstena za vuču, prevrnuti ili oštetiti čamac. Budite jako oprezni.

 

adv-towing1

 

2) PAMETNA VUČA: U ovom primjeru, konop je povezan sa čamcem preko petlje koja se nalazi na dva bočna prstena i koji se slobodno kreće kroz petlju konopa po principu „uzde“. Na taj način se u potpunosti uklanja mogućnost nekontroliranog kretanja čamca i omogučava vuča s najvećom brzinom, bez problema. Ovaj oblik vuče preporučuje se kao najprikladniji.

 

adv-towing2

 

3) SIGURNA ILI „BURNA“ VUČA: Ovaj oblik se preporučuje osobito za dulju vuču na otvorenom moru, gdje ne biste bili u mogućnosti pronaći čamac u slučaju gubitka. Ovom metodom krajevi „uzde“ konopa prolaze kroz bočno prstenje za vuču, idu ispod dna, te su fiksirani direktno na transom. To je najčvršća i najsigurnija metoda vuče čamca (čak i ako je prsten za vuču čvrst u uzburkanom moru može doći do iznenadnih trzajeva, koji ga mogu odlomiti).

 

adv-towing3

 

U slučaju da Vi morate nekoga vući: Učvrstite „uzdnu“ petlju na transom i spojite je sa glavnim konopom za vuču karabinom ili na neki drugi način. Glavni konop za vuču mora biti u mogućnosti kretati se bez prepreka uzduž „uzdne“ petlje, jer će na taj način stabilizirati vašu plovidbu, posebno u slučaju promjene smjera.

Share this post