Problem ravnoteže i organizacije prostora u gumenom čamcu vrlo je važan. Razlog je jednostavan: ukupna težina motora, vozača, putnika, spremnika goriva i sve prtljage PUNO JE VEĆA OD TEŽINE ČAMCA. Dakle, što možemo učiniti glede ravnoteže?

PRAVILA SU VRLO JEDNOSTAVNA:

– POKUŠAJTE TEŽINU RASPODIJELITI RAVNOMJERNO PO ČAMCU.

– IZBJEGAVAJTE AKUMULIRANJE TEŽINE NA STRAŽNJEM DIJELU ČAMCA..

MOTOR – Motor je fiksno montiran na transomu i ne može se pomicati.

VOZAČ – U slučaju da motor ima ručnu kontrolu upravljanja, vozač obično sjedi u stražnjem dijelu čamca. To nije najbolje rješenje za ravnotežu broda. Najbolje rješenje bi bilo korištenje daljinske kontrole upravljača, koja se može postaviti u sredini ili bliže pramcu. Ako to nije moguće, onda se može koristiti produžna poluga za ručicu vanbrodskih motora, ali to rješenje nije tako udobno i praktično kao daljinska komanda.

SPREMNIK ZA GORIVO – Neki motori imaju poseban prostor za ugradnju spremnika za gorivo, ali to je često neobavezno. Najbolji način za postizanje ravnoteže u čamcu je instalacija spremnika za gorivo na pramcu broda. To će uvelike pomoći u vožnji praznog čamca sa punim spremnikom. Ovaj raspored naravno, nije potreban u slučaju praznog spremnika za gorivo.

PUTNICI – Da bi se postigla ravnomjerna raspodjela težine, putnici trebaju biti raspoređeni po dužini čamca, i ne dopustiti da se svi okupe na jednom kraju čamca.

PRTLJAGA – pramac, jedino je pramčani dio pravo mjesto za to! Ne zaboravite zaštitno pokrivalo koje će zaštititi prtljagu od prskanja vodom za vrijeme vožnje.

 

adv-balance